Acabat d'aterrar de l'entrà infantil d'Elda (molt entranyable, per cert), m'he pasat pel Mercadona per comprar un sac de tomaques...
Entenc al fester que en eixa ansia que t'ix de dintre quan escoltes la música festera vol anar més enllà...vol interpetrar-la.
Jo també tinc eixa malaltia
....però, al menys nostre senyor m'ha donat un poc de trellat, i reconec que no tinc el "don" musical, per tant, quan m'entren "ganetes" de "soplar" un instrument, o bé ho faig a ma casa, ó en permis dels companys, a la filà....i quan anem bufats!!!!, clar està
..... però mai en la vida eixiria al carrer
(entrà, cercavila, etc...), i ni molt menys pretendria cobrar, entec que estaria estafant al fester que em pagara (i d'eixos inocents hi ha molts).....
Dit açò, al torrò....llevat de les "colles" mores, que toquen (????!!!!) en més o menys encert (i que un altre dia tractaré, hui se m'han acabat les tomaques), per a gustos colors, i pel dolor de cap aspirines
...em vaig a centrar en el grupets dels cristians.....daxaaaavo !!!!!!!
El premi se l'emporta la "Zalagarda Contrabandista", així es criden els xicots (lo millor que varen fer, va esser triar el nom)....mare de deu senyor quina forma de destroçar la peça "Churumbelerias"...que per cert estos estos "paios" quan la trauen al carrer deurien canviar-li el nom per "Chunguelerias"
Mig caixó em queda de tomaques encara, doncs bé, per als amigatxos de "La Bigornia" de Estudiantes, també hi ha, de traca lo de percussió, metals, dolçaina, guitarra, bandurria,....
uffff, mareeeee
I a la fi, quatre tomaques em queden, pero primer diré "la multitud no fa la qualitat" i "no son machos sino muchos"....mare de deu senyor amb la Fanfàrria Zingara
(o caldria dir la "marxing band disfresada"????
) ......de totes formes que es pot esperar d'una comparsa inspirada en una pelicula d'Oliver i Hardy (El Gordo y El Flaco per als "agüelos"), doncs poc més o menys que lo que trauen al carrer, algo que quasi frega la comicitat.
Amics, en la festa no cap tot, o al menys cap tot sempre i quan tinga un poc de trellat.......M'envaig a la filà a fer-me dos colpets
per a llevar-me aquest gust de boca......i lo dit
Per a gustos, colors...........i pel dolor de cap,.... aspirina